طراحی و دکوراسیون داخلی آپارتمان از 70 تا 120 متری همراه عکس

طراحی و دکوراسیون داخلی آپارتمان از 70 تا 120 متری همراه عکس
0
فرش نوشت 0 0

دکوراسیون داخلی آپارتمان نقش بسیار مهمی در روحیه افراد و جذابیت منازل دارد. هماهنگی بین رنگ‌ها، چیدمان اصولی، تزئینات کاریزماتیک همه و همه از عواملی هستند که در دکوراسیون و طراحی آپارتمان‌ها تاثیر به سزایی دارند. اگر شما هم به دنبال دکوراسیون و چیدمان زیبا در آپارتمان خود هستید؛ اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید در این مطلب با ما همراه باشید، تا با دکوراسیون و طراحی داخلی انواع آپارتمان‌ها بر اساس متراژ آشنا شوید.

نکات مهم در دکوراسیون داخلی آپارتمان به شیوه سنتی و مدرن

سبک و طراحی بیشتر آپارتمان‌های امروزی به شیوه سنتی یا مدرن است. برای چیدمان منزل به صورت مدرن از جدیدترین وسایل استفاده می‌کنند؛ اما در شیوه سنتی از وسایل و کاشی‌کاری‌های سنتی برای طراحی داخل آپارتمان استفاده می‌کنند. البته اگر دو شیوه سنتی و مدرن با هم تلفیق شوند، چشم‌انداز بی‌نظیری را به وجود می‌آورند که همگان را به خود خیره می‎‌کنند.

اگر قصد طراحی داخلی آپارتمان به شیوه مدرن، سنتی یا تلفیق این دو سبک را دارید، حتما به نکات زیر توجه کنید:

  1. به ترکیب رنگ‌ها در شیوه مدرن و سنتی حتما توجه کنید. چون دکوراسیون سنتی معمولا رنگ‌های گرم دارد؛ اما در دکوراسیون مدرن بیشتر از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. از این‌رو استفاده از رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، نارنجی و دارچینی کنار هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
  2. اگر مبلمان و تختخواب را به صورت مدرن تهیه می‌کنید. پس حتما از اکسسوری‌های سنتی کنار تخت و مبلمان خود استفاده کنید، تا جلوه‌ای زیباتر داشته باشند و تلفیق دو سبک را تداعی کند.
  3. استفاده از وسایل چوبی و عتیقه کنار وسایل مدرن، ایده خوبی برای طراحی داخلی به سبک تلفیقی سنتی و مدرن است.
  4. اگر سبک سنتی را انتخاب کرده‌اید، برای آشپزخانه آپارتمان می‌توانید از وسایل مدرن استفاده کنید، اما محیط داخل آشپزخانه را با استفاده از کاشی کاری‌های سنتی و جذاب طراحی کنید. در این صورت آشپزخانه، تلفیقی از دکوراسیون سنتی و مدرن می‌شود.
  5. در سبک‌های سنتی و تلفیق مدرن و سنتی می‌توانید از کاشی کاری‌های سنتی و جذاب برای پله‌های آپارتمان استفاده کنید. به‌علاوه برای پنجره‌های آپارتمان خود می‌توانید از شیشه‌های ارسی استفاده کنید، تا چشم‌اندازی کاریزماتیک در فضای داخلی منزل ایجاد کنند.
  6. اگر مبلمان را کلاسیک یا از سبک تلفیقی تهیه کردید، حتما روی مبلمان خود از کوسن‌های سنتی استفاده کنید، تا نمای جذاب‌تری داشته باشند.
  7. نورپردازی داخل آپارتمان را فراموش نکنید. حتما با توجه به سبک دکوراسیون خانه، لوستر یا نوع نورپردازی کنفی را انتخاب کنید.
  8. توصیه می‌کنیم آپارتمان خود را با وسایل زیاد، شلوغ نکنید. بلکه سادگی را در انتخاب وسایل مدرن و سنتی رعایت کنید تا باعث دلزدگی نشود.
  9. برای پنجره‌های خود از پرده‌های نازک و ساده استفاده کنید، تا نور بیشتری به داخل آپارتمان وارد شود.
  10. فرش یکی دیگر از موارد مهم در دکوراسیون منزل است. انتخاب فرش باید متناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل باشد؛ برای مثال انواع فرش وینتیج، گلیم فرش مراکشی و فرش شگی برای سبک‌های مدرن مناسب است و انواع فرش دستباف ایرانی متناسب با سبک‌های سنتی است.

در نهایت یادتان باشد که مهم‌ترین نکته در دکوراسیون تلفیقی، انتخاب سبک غالب است. همچنین اگر تمایلی به استفاده از دکوراسیون به شیوه سنتی و مدرن را ندارید، می‌توانید تنها یکی از آنها را برای طراحی داخلی انتخاب کنید.

طراحی داخلی آپارتمان
دکوراسیون داخلی آپارتمان

در دکوراسیون داخلی چه قدر سلیقه شخصی را دخیل کنیم؟

دکوراسیون داخلی یک سری اصول خاص و مشخص را شامل می‌شود که حتما باید با کمک طراحان حرفه‌ای در مورد آنها تصمیم‌گیری شود، اما در تزئینات و چیدمان لوازم، می‌توانید سلیقه شخصی خود را به کار بگیرید. آنچه که در دکوراسیون داخلی باید با سلیقه شما مطابقت داشته باشد، عبارتند از:

  1. مبلمان و وسایل آپارتمان خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که هم سلیقه شخصی خودتان باشد و هم هارمونی مناسب با رنگ دیوار و سبک دکوراسیون آپارتمان داشته باشد.
  2. بهتر است بدانید که رنگ دیوارهای آپارتمان خیلی چشمگیر است. از این‎‌رو رنگی را انتخاب کنید که علاوه‌بر تناسب با وسایل و دکوراسیون آپارتمان، مطابق سلیقه شما نیز باشد. در انتخاب رنگ آپارتمان توصیه می‌کنیم از یک طراح کمک بگیرید و تنها با توجه به سلیقه شخصی خود این کار را انجام ندهید.
  3. برای انتخاب گیاهانی که در آپارتمان قرار می‌دهید، از سلیقه شخصی‌تان کمک بگیرید. البته هنگام چیدن آنها در منزل حتما توجه کنید تا نور کافی به آنها برسد.
  4. برای فضای آشپزخانه و سرویس بهداشتی، می‌توانید از اکسسوری‌های تزئینی با توجه به سلیقه شخصی‌تان استفاده کنید؛ اما برای طراحی داخلی آنها از یک طراح با تجربه کمک بگیرید.

البته ناگفته نماند که در انتخاب رنگ آپارتمان، مدل پنجره‌ها و… هم می‌توانید سلیقه شخصی خود را به کار بگیرید؛ اما بهای بیشتری به هماهنگ بودن عناصر داخلی با سبک طراحی و فضای منزل بدهید تا در نهایت منزلی دلنشین داشته باشید.

طراحی داخلی آپارتمان لوکس
دکوراسیون داخلی آپارتمان لوکس

طراحی داخلی آپارتمان

طراحی داخلی آپارتمان خیلی پیچیده نیست و نیازی به هزینه زیاد ندارد، بلکه با رعایت اصول می‌توانید آپارتمان مورد علاقه خود را طراحی کنید؛ اما گاهی اوقات برای انتخاب رنگ، کفپوش یا پارکت و… نیاز به مشاوره با طراح حرفه‌ای دارید تا در نهایت هماهنگی بین عناصر منزل حفظ شود. برای دکوراسیون داخلی آپارتمان، ابتدا باید سبک مورد علاقه خود را مشخص کنید. پس بیایید با سبک‌های دکوراسیون منزل آشنا شویم، این سبک‌ها عبارتند از:

  • سبک کلاسیک: سبک کلاسیک از سبک یونان باستان الهام گرفته شده است. در سبک کلاسیک در تمام عناصر منزل نظم به طرز مشهودی وجود دارد. در این سبک از عناصر خاصی مثل سنگ، چوب و وسایل شیک و لوکس استفاده می‌شود.
طراحی کلاسیک آپارتمان
طراحی داخلی کلاسیک
  • سبک سنتی: در سبک سنتی از وسایل‌های سنتی مانند فرش‌ ایرانی دستباف، کاشی‌کاری‌های جذاب، انواع صنایع دستی کشورمان و… استفاده می‌شود. معمولا بیشتر ایرانی‌ها این سبک را برای دکوراسیون آپارتمان خود انتخاب می‌کنند.
دکوراسیون سنتی
سبک سنتی ایرانی با فرش بته میر شهر ساروق
  • سبک مدرن: در سبک مدرن از وسایل ساده و رنگ‌های خنثی استفاده می‌کنند. در این نوع سبک ایجاد فضاهای خالی در محیط آپارتمان اولویت دارد. این سبک انتخاب خوبی برای دکوراسیون داخلی آپارتمان لوکس هم محسوب می‌شود.
دکوراسیون سبک مدرن
سبک مدرن
  • سبک مینیمال: سادگی و فضای خالی آپارتمان در دکوراسیون داخلی آپارتمان به سبک مینیمال مثل سبک مدرن بسیار اهمیت دارد. در این سبک تمام وسایل به صورت ساده هستند و از اکسسوری یا وسایل تزئینی در داخل آپارتمان استفاده نمی‌شود.
دکوراسیون داخلی مینیمال
طراحی داخلی مینیمال
  • سبک روستیک: این سبک دکوراسیون در حقیقت یک سبک قدیمی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در سبک روستیک از مواد طبیعی مثل چوب و سنگ استفاده می‌شود. این سبک بیشتر در خانه‌های جنگلی مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما امروزه در طراحی داخلی منازل نیز از سبک روستیک استفاده می‌شود.
سبک روستیک چیست
سبک روستیک
  • سبک صنعتی: سبک صنعتی از دوره انقلاب صنعتی اروپا الهام گرفته شده است. در حقیقت تبدیل کارخانه‌ها و انبارهای قدیمی به محلی برای سکونت منجر به خلق این سبک شد. وسایل باز مصرف شده و معماری کاربردی و بدون روکش از ویژگی‌های بارز این سبک زیبا محسوب می‌شود. رنگ‌های مورد استفاده در این سبک هم اغلب تیره است.
سبک صنعتی
دکوراسیون داخلی آپارتمان صنعتی
  • سبک فرانسوی: در سبک فرانسوی از رنگ‌هایی مثل طلایی، سنگ و آجر استفاده می‌کنند. همچنین وسایل‌های تزئینی سنگین و کلاسیک در این نوع سبک، بسیار به چشم می‌خورد.
دکوراسیون داخلی آپارتمان فرانسوی
طراحی داخلی سبک فرانسوی
  • سبک بوهمیان (بوهمین): در این نوع سبک هر آنچه را که دوست دارید می‌توانید استفاده کنید و پایبند به اصول و قوانین خاصی نیست؛ البته هماهنگی بین وسایل حتی الامکان رعایت می‌شود. سبک بوهمیان که به سبک کولی‌وار هم شناخته می‌شود طرفداران بسیاری دارد، چون تمام وسایل و انتخاب رنگ‌های منزل می‌تواند با توجه به سلیقه شخصی‌ خودتان باشد. خوشبختانه در میان فرش‌ها و گلیم‌های ایرانی مدل‌های خوبی مانند گلیم قشقایی وجود دارد که با این نوع سبک هماهنگ هستند.
طراحی سبک بوهمیان
سبک بوهمیان
  • سبک ساحلی: همانطور که از نام این سبک پیداست، بیشتر از رنگ‌های خنثی و آبی در دکوراسیون داخلی آپارتمان استفاده می‌شود. حتی وسایل مورد استفاده در این سبک نیز از طرح‌های دریا و طبیعت الهام گرفته‌اند. استفاده از کوسن‌های با طرح و رنگ‌های موجود در بستر دریا و اقیانوس روی مبلمان یا کاغذ دیواری‌های آبی و انواع گلیم دکوراتیو نمونه‌های‌ خوبی از سبک ساحلی هستند.
طراحی داخلی آپارتمان
سبک ساحل

از دیگر سبک‌های طراحی آپارتمان می‌توانیم به سبک ایران باستان، سبک یونان باستان، سبک نئوکلاسیک، سبک مدرن قدیم، سبک سنتی غربی و… اشاره کنیم.

بعد از انتخاب سبک مد نظرتان، وسایل و رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما از گل و گیاه هم در منزل خود استفاده کنید، تا فضای آپارتمان شما انرژی خوبی داشته باشد.

بهتر است بدانید که دکوراسیون داخلی انواع آپارتمان‎‌ها با توجه به اندازه و فضای هر آپارتمان فرق می‌کند. پس بیایید تا به اتفاق هم با دکوراسیون داخلی انواع آپارتمان‌ها آشنا شویم.

دکوراسیون داخلی آپارتمان 70 متری

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که دکوراسیون داخلی آپارتمان 70 متری به چه صورت است؟ بد نیست بدانید که برای دکوراسیون داخلی آپارتمان 70 متری، باید به یک سری اصول و نکات توجه کنید، تا فضای داخلی منزل بزرگ‌تر نشان داده شود. این اصول شامل:

  • استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی
  • استفاده از کفپوش‌های طرح چوب با رنگ روشن
  • استفاده از وسایل ساخته شده از مواد اولیه طبیعی مانند قفسه‌های چوبی
  • استفاده از نورپردازی مناسب در محیط آشپزخانه و پذیرایی
  • استفاده از چراغ‌های آویز در سرویس بهداشتی و حمام
  • استفاده از مبلمان راحتی با رنگ‌های روشن
  • استفاده از تختخواب‌های تاشو که فضای کمتری را اشغال می‌کنند
  • استفاده از گل و گیاه در گوشه‌های منزل
  • استفاده از کابینت‌های جزیره کوچک برای آشپزخانه به جای پیشخوان بزرگ
  • استفاده از مبلمان تختخواب‌شو (در صورتی‌که اتاق خواب کافی در آپارتمان ندارید)

در نهایت برای چیدمان وسایل، پیشنهاد می‌کنیم مبلمان و تلویزیون خود را در نقطه کانونی منزل قرار دهید، تا فضاهای اطراف خالی باشند. همچنین با استفاده از لامپ‌های سقفی، آباژور و لوسترهای رنگی فضای آپارتمان خود را نورپردازی کنید، تا بزرگ‌تر نشان داده شود.

1- دکوراسیون داخلی آپارتمان 70 متری با رنگ روشن

دکوراسیون داخلی آپارتمان
دکوراسیون داخلی آپارتمان 70 متری

2- دکوراسیون آپارتمان 70 متری با رنگ خنثی

دکوراسیون آپارتمان کوچک
چیدمان آپارتمان کوچک

دکوراسیون داخلی آپارتمان 80 متری

برای دکوراسیون داخلی آپارتمان 80 متری خود حتما به نکات زیر دقت کنید، تا دکوراسیون شیک و جذابی را داشته باشید:

  • استفاده از سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک
  • استفاده از کفپوش‌های چوبی لمینت برای سالن پذیرایی
  • استفاده از مبلمان با رنگ‌های خنثی و روشن
  • استفاده از کفپوش‌های خاکستری برای آشپزخانه
  • استفاده از تختخواب‌های تاشو
  • استفاده از کمد دیواری‌های چوبی و کوچک

در نهایت خوب است بدانید که دکوراسیون داخلی آپارتمان 80 متری با 70 متری تفاوت چندانی ندارد. تنها تفاوت آنها در فضای اضافه‌تر 80 متری بوده که می‌توانید از وسایل بیشتری در منزل استفاده کنید.

1- دکوراسیون داخلی آپارتمان 80 متری با رنگ روشن

طراحی داخلی آپارتمان
دکوراسیون داخلی آپارتمان 80 متری

2- دکوراسیون داخلی آپارتمان 80 متری با میزکار

دکوراسیون 80 متری
دکوراسیون آپارتمان 80 متری

3- دکوراسیون داخلی آپارتمان 80 متری با چوب و گلیم دکوراتیو

دکور داخلی آپارتمان 80 متری
چیدمان آپارتمان 80 متری با گلیم دکوراتیو 

دکوراسیون داخلی آپارتمان 100 متری

برای دکوراسیون داخلی آپارتمان 100 متری، پیشنهاد می‌کنیم از سبک تلفیقی سنتی و مدرن استفاده کنید. چون آپارتمان‌های 100 متری فضای بزرگ‌تری دارند و سبک‌های سنتی و مدرن در این نوع آپارتمان‌ها به چشم می‌آیند. نکات مورد توجه در دکوراسیون داخلی آپارتمان 100 متری شامل موارد زیر می‌شود:

  • استفاده از رنگ‌های مدرن در فضای نشیمن
  • استفاده از پرده‌های رنگ روشن
  • استفاده از عناصر طبیعی مثل چوب در وسایل منزل
  • استفاده از مبلمان با طرح مدرن
  • استفاده از اکسسوری‌های تزئینی و شیک
  • استفاده از کفپوش‌های چوبی و کاغذ دیواری‌های رنگ روشن
  • استفاده از چراغ‌های آویزدار در فضای نشیمن و اتاق خواب
  • استفاده از کتابخانه‌های چوبی با طرح مدرن
  • استفاده از تختخواب‌های چوبی کلاسیک در اتاق خواب
  • استفاده از میزهای چوبی ساده در اتاق خواب
  • استفاده از شومینه در نقطه کانونی منزل

برای دکوراسیون داخلی آپارتمان 100 متری دیگر نیاز نیست از وسایل‌های کم حجم و تختخواب‌های تاشو استفاده کنید؛ اما حتما به مدرن و کلاسیک بودن آنها توجه کنید، تا فضای آپارتمان شما دلنشین‌تر باشد.

1- دکوراسیون داخلی آپارتمان 100 متری رنگ روشن

دکوراسیون داخلی آپارتمان لوکس
دکوراسیون داخلی آپارتمان 100 متری

2- دکوراسیون داخلی آپارتمان 100 متری دوبلکس

دکوراسیون داخلی 100 متری
دکوراسیون آپارتمان 100 متری

3- دکوراسیون داخلی آپارتمان 100 متری سبک مینیمال

دکور 100 آپارتمان متری
چیدمان آپارتمان 100 متری

دکوراسیون داخلی آپارتمان 120 متری

برای دکوراسیون داخلی آپارتمان 120 متری، می‌توانید سنگ تمام بگذارید و هر آنچه که دوست دارید را در طراحی داخلی آپارتمان خود استفاده کنید. اگرچه سبک‌های مدرن و سنتی یا سبک روستیک برای این متراژ مناسب است، اما در نهایت انتخاب سبک به سلیقه شما بستگی دارد. نکات مهم در دکوراسیون داخلی آپارتمان 120 متری عبارتند از:

  • استفاده از اکسسوری‌های جذاب تزئینی
  • استفاده از کمد دیواری‌های آینه‌دار در داخل اتاق خواب‌ها
  • استفاده از لوسترهای آویزی
  • استفاده از نورپردازی قوی در محیط نشیمن و اتاق خواب
  • استفاده از کابینت‌های چوبی در محیط آشپزخانه
  • استفاده از پرده‌های ساده سفید رنگ
  • استفاده از قفسه‌های چوبی ساده و مینیمال
  • استفاده از کاغذ دیواری یا سنگ‌های آنتیک
  • استفاده از آینه‌های تمام قد در سرویس بهداشتی و حمام
  • استفاده از پوسترهای جذاب و تابلوهای هنری

از آنجایی که آپارتمان‌های 120 متری فضای دلبازتری دارند، می‌توانید از وسایل‌های مورد علاقه خود در دکوراسیون داخلی آپارتمان لوکس استفاده کنید؛ اما توصیه می‌کنیم باز هم فضایی خالی را در محیط نشیمن و اتاق خواب‌های خود در نظر بگیرید، تا چیدمان و دکوراسیون داخلی آپارتمان 120 متری از جذابیت بیشتری برخوردار باشد.

1- دکوراسیون داخلی آپارتمان 120 متری با رنگ تیره (در این طرح می‌توانید از فرش دستبافت خشتی هم استفاده کنید)

طراحی داخلی آپارتمان لوکس
دکوراسیون داخلی آپارتمان 120 متری

2- دکوراسیون داخلی آپارتمان 120 متری با رنگ روشن

دکوراسیون داخلی120 متری
دکوراسیون آپارتمان 120 متری

3- دکوراسیون داخلی آپارتمان 120 متری همراه میز کار

دکور منزل 120 متری
چیدمان آپارتمان 120 متری

سوالات متداول در مورد دکوراسیون داخلی آپارتمان

برای دکوراسیون آپارتمان از چه رنگی باید استفاده کرد؟

برای طراحی داخل آپارتمان معمولا از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده می‌کنند. اما برای سبک‌های مدرن و سنتی، استفاده از رنگ‌های گرم گزینه مناسبی است.

برای تغییر دکوراسیون آپارتمان از کجا باید شروع کرد؟

برای تغییر دکوراسیون آپارتمان خود، ابتدا محیط منزل را با دقت بررسی کنید، سپس سبک سبک دکورسیون مدنظرتان را انتخاب کرده و برای خرید وسایل و بازسازی منزل از یک طراح مشورت بگیرید.

دکوراسیون داخلی آپارتمان شامل چه مواردی می‌شود؟

دکوراسیون آپارتمان شامل چیدمان وسایل، کاغذ دیواری و رنگ دیوار، کفپوش، نورپردازی، تابلوهای هنری و نقاشی و تمام آنچه که به عناصر داخلی آپارتمان مربوط است می‌شود.

در این مطلب، دکوراسیون و طراحی آپارتمان را به طور کامل برای شما گفتیم. نظر شما در مورد دکوراسیون آپارتمان‌های مختلف چیست؟ اگر تجربه‌ای در زمینه دکوراسیون آپارتمان دارید؛ لطفا نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان گره کارپت به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران