دکوراسیون مدرن چیست؟ معرفی ویژگی های دکوراسیون منزل مدرن

دکوراسیون مدرن چیست؟ معرفی ویژگی های دکوراسیون منزل مدرن
0
دسته‌بندی نشده 0 0

دکوراسیون مدرن در واقع به معنای چیدمان خانه بر اساس جدیدترین مدل‌های روز دنیاست. دکوراسیون خانه در ایجاد فضایی آرامش‌بخش اهمیت زیادی دارد؛ زمانی که خسته از کشمکش‌های روزانه به منزل می‌روید به فضایی احتیاج دارید که آرامش را به شما بازگرداند. در این مطلب به شما کمک می‌کنیم با به‌روزترین انواع دکوراسیون خانه مدرن آشنا شوید. همچنین در مورد خصوصیات و ویژگی‌های مدرنیته و روش‌های گذر از دکوراسیون سنتی به مدرن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ویژگی ها و خصوصیات دکوراسیون مدرن

دکوراسیون مدرن داخلی بهره بسیاری از تکنولوژی برده؛ به عبارتی با پیشرفت تکنولوژی دکواسیون منازل نیز به‌روزتر می‌شود. اما هر دکوارسیون مدرنی ویژگی‌هایی دارد که معمولا ثابت بوده و رعایت آن‌ها چیدمانی زیبا و مدرن را به وجود می‌آورد. در اختیار فرد قرار دهد. برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها را در ادامه آورده‌ایم:

دکوراسیون خانه مدرن

 

سبک مدرن

  1. نقشه‌هایی باز و فضاهای خالی: اولین نکته‌ای که در یک دکوراسیون مدرن منزل به چشم می‌خورد، خانه‌هایی با فضای باز بسیار است. وسیله‌ها و معماری خانه به گونه‌ای است که در نگاه اول بسیار فراخ و دل‌باز به نظر می‌رسد. به علاوه لوازم اضافی و غیرضروری به هیچ وجه در خانه‌هایی با این چیدمان دیده نمی‌شود.
  2. استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی: در دکوراسیون امروزی رنگ‌های غلیظ به ندرت استفاده می‌شود. در این سبک رنگ‌های که تونالیته روشن داشته و ملایم هستند بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند؛ همچنین رنگ‌هایی مایل به رنگ‌های گرم و چوبی طبیعی نیز جلوه خوبی به فضای مدرن می‌دهد.
  3. نورپردازی: یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های سبک مدرن نحوه نورپردازی است. در این نوع طراحی معمولا از نورپردازی غیرمستقیم و مخفی بهره گرفته می‌شود. به طوری که هیچ گونه لوستر یا تابنده مستقیمی دیده نشده و صرفا نورهایی مخفی فضا را روشن می‌کنند. برای اینکار معمولا از تعداد زیادی تابنده‌های کوچک در سقف یا فضای مناسب جایگذاری و استفاده می‌شود.
  4. پرداختن به جنبه‌های تکنولوژیک فضا: همانطور که گفته شد یک دکوراسیون خانه مدرن سهم زیادی از تکنولوژی پیشرفته دارد. از این‌رو وسایلی مانند سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم صوتی و تصویری، لوازم آشپزخانه و… معمولا از به‌روزترین مدل‌ها هستند. چنین وسیله‌هایی به علت استفاده از آخرین تکنولوژی روز مصرف انرژی کمتری نیز دارند، به این ترتیب در مصرف انرژی هم به طور قابل توجهی صرفه جویی می‌شود.
  5. آشپزخانه مدرن: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌‌های دکوراسیون مدرن منزل نحوه طراحی و چیدمان آشپزخانه است. معماری آشپزخانه در دکوراسیون‌ امروزی نقشی اساسی دارد. در آشپزخانه مدرن معمولا رنگ‌های براق و برنده استفاده می‌شود، روی سطوح و کابینت‌های آن هیچ گونه وسیله اضافی به چشم نمی‌خورد و رنگ کفپوش‌ یا سرامیک کاملا خنثی انتخاب می‌شود.

گفتنی است که امروزه ابعاد کوچک‌تر هم در دکوراسیون و طراحی خانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است، چرا که نگهداری و تعمیر خانه‌های بزرگ نیاز به زمان و هزینه بیشتری دارد و اکثر مردم زندگی در آپارتمان‌هایی کوچک را ترجیح می‌دهند. رعایت ویژگی‌های یک دکوراسیون‌ به‌روز در خانه‌هایی با ابعاد کوچکتر می‌تواند زندگی پرنشاط و مطلوبی به ارمغان بیاورد. بنابراین محدودیت فضا دلیلی بر عدم امکان استفاده از سبک مدرن نیست.

دکوراسیون مدرن منزل

 

دکوراسیون خانه مدرن

انواع مدل دکوراسیون مدرن داخلی

با توجه به ویژگی‌های ذکر شده دکوراسیون داخلی به سبک مدرن می‌تواند انواع متنوعی داشته باشند. بسته به سلیقه و بودجه خود می‌توانید انواع مختلف دکوراسیون را طراحی کنید یا از متخصصان مربوطه کمک بگیرید. در ادامه می‌توانید از تصاویر موجود ایده گرفته و در طراحی منزل یا فضای مورد نظر خود بهره ببرید.

1- دکوراسیون پذیرایی سبک مدرن

دکور مدرن پذیرایی

 

سبک مدرن پذیرایی

2- دکوراسیون اتاق خواب سبک مدرن

دکور تیره اتاق خواب

 

دکوراسیون اتاق خواب رنگ تیره

دکور اتاق کودک

 

دکوراسیون اتاق خواب کودک سبک مدرن

3- دکوراسیون آشپزخانه سبک مدرن

دکور مدرن آشپزخانه

 

دکوراسیون سبک مدرن آشپزخانه

سبک مدرن آشپزخانه

 

سبک چیدمان مدرن آشپزخانه

4- دکوراسیون سرویس بهداشتی سبک مدرن

چیدمان مدرن حمام

 

سبک مدرن در سرویس بهداشتی

دکور مدرن سوریس بهداشتی

 

دکوراسیون مدرن سرویس بهداشتی

ایده های کلی در دکوراسیون به‌روز

طراحی و دکوراسیون، هنری نامحدود است، بنابراین هر فرد خوش ذوق و خلاقی می‌تواند انواع مختلف دکوراسیون را طراحی و پیاده سازی کند. اما چند ایده کلی و پرطرفدار برای دکوراسیون مدرن داخلی وجود دارد که استفاده از آن‌ها باعث آرامش‌بخش‌تر و زیباتر شدن فضا می‌شود. در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم که می‌توانید در دکوراسیون داخلی دفتر کار و منزل خود استفاده کنید.

  1. عدم الزام به انتخاب وسایل متناسب

در دکوراسیون کلاسیک معمولا سعی بر این است که اغلب لوازم یک فضا با یکدیگر هماهنگ باشند. این هماهنگی می‌تواند شامل رنگ، جنس، طرح و… باشد. اما در سبک مدرن به هم ریختن این هماهنگی به خودی خود نوعی طراحی مدرن محسوب می‌شود. برای مثال استفاده از میز چوبی و صندلی چرمی می‌تواند به طرح مطلوبی منجر شود.

تقارن و هماهنگی در دکوراسیون سنتی حرف اول را میزند. اما به هم زدن این تقارن در مسیر صحیح می‌تواند طرحی زیبا و چشم نواز ایجاد کرده و سبک طراحی مدرن منزل را به خوبی تکمیل کند. برای مثال نیازی نیست به طور حتم آینه را در مرکز میز به دیوار نصب کرد. می‌توان کمی آن را به چپ یا راست مایل کرده و در سمت مقابل وسیله دیگری قرار داد.

2. انتخاب وسایل با مواد اولیه متنوع

برای مثال حتما نیازی نیست میز و صندلی‌های آشپزخانه لزوما تمام چوبی باشند. استفاده از صندلی‌هایی با شکل و جنس متفاوت می‌تواند دکوراسیون مدرن منزل را روحی تازه ببخشد. به عنوان مثال صندلی‌هایی با طرح‌های چوبی و شیشه‌ای مخلوط، صندلی‌های فلزی یا استیل و… ایده‌های نابی به شمار می‌روند.

دکوراسیون مدرن

 

دکوراسیون مدرن منزل

3. رنگ‌های تیره

در دکوراسیون امروزی استفاده از رنگ‌های یک‌ دست بسیار رایج است. این رنگ‌ها می‌تواند رنگ‌های روشن و ملایم یا تیره و سیر باشند. برای مثال اگر در چیدمان اتاق خواب از وسایل که اغلب رنگ‌هایی با توناژ تیره دارند، استفاده شود می‌تواند جلوه‌ای مدرن و آرامش بخش به آن ببخشد.

۴. آشپزخانه مدرن

همانطور که اشاره شد، آشپزخانه یکی از مهم‌ترین المان‌های خانه برای تکمیل یک دکوراسیون به‌روز و زیباست. در یک آشپزخانه مدرن معمولا از لوازم استیل براق استفاده می‌شود. همچنین سطوح هم‌رنگ و براق و استفاده از متریال‌هایی مانند سنگ‌های گرانیتی به مدرن شدن آشپزخانه کمک می‌کند.

5. گیاهان آپارتمانی

استفاده از گیاهان زنده آپارتمانی محدود به منازل مدرن نمی‌شود، اما گلدان‌های کوچک‌تر با ظاهر مردن به خوبی دکوراسیون و چیدمان مدرن منزل را تکمیل می‌کند. به خصوص که گلدان‌ها با نظم و طرحی مشخص چیده شوند. به‌علاوه گلدان‌های بزرگ با اشکالی خاص می‌تواند به فضاهای هم‌شکل نمای زیبایی ببخشد.

دکوراسیون خانه مدرن

 

دکوراسیون مدرن داخلی

۶. وسایل فلزی

فلزات همواره جایگاه مهمی در دکوراسیون مدرن دارند. استفاده از وسایل دکوری یا غیردکوری طرح زیبایی به فضای مورد نظر می‌دهد. به خصوص اگر لوازمی مانند مبلمان یا کابینت و قفسه‌ها هم از همان جنس یا رنگ باشند.

۷. نورپردازی انتزاعی

نورپردازی انتزاعی جایگاه ویژه‌ای در طراحی مدرن دارد. اشکال و طرح‌های انتزاعی و غیریکنواخت در این نوع نورپردازی جلوه‌ای لوکس و البته پیچیده به فضا داده و حس و حال آن راه به‌روزتر می‌کند. برای مثال اگر در اتاق خواب به جای لامپ‌های روشنایی معمولی از لوستر مدرن و انتزاعی استفاده شود، دکوراسیون آن را به‌روزتر نشان می‌دهد.

۸. پرده های سبک

در گذشته پرده‌های سنگین نشان دهنده لوکس بودن خانه بود. اما امروزه پرده‌های سبک با رنگ‌های روشن این وظیفه را به عهده دارد. در واقع هر چقدر پنجره‌ها بزرگ و نورگیرتر باشند و پرده‌های آن سبک‌تر باشد دکوراسیون خانه را مدرن‌تر نشان می‌دهد.

۹. مبلمان انعطاف پذیر

در دکوراسیون خانه مدرن مبلمان کلاسیک و سلطنتی دیگر جایی ندارد. چنین فضاهایی مبلمانی احتیاج دارند که انعطاف پذیر بوده و به راحتی به هر شکل و چیدمانی درآیند. سادگی و راحتی این مبل‌ها بسیار مناسب فضای مدرن منزل است.

دکوراسیون مدرن داخلی

دکوراسیون مدرن خانه با گلیم فرش شگی طرح مراکشی 

10. فضای مخصوص و مخفی

برخی از لوازم خانه و آشپزخانه در دکوراسیون امروزی فضای مخصوص به خود را دارند. برای مثال لباسشویی، یخچال و… در آشپزخانه داخل کابینتی یک دست قرار گرفته و نمای آشپزخانه را به هم نمی‌ریزند. به علاوه سایر لوازمی که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند جایگاه مخصوص خود را در قفسه‌ها یا کابینت‌ها دارند.

دکوراسیون مدرن منزل

 

دکوراسیون داخلی مدرن

چگونه دکوراسیون سنتی را به مدرن تبدیل کنیم؟

دکوراسیون سنتی معمولا زمان، انرژی و هزینه بیشتری برای نگهداری و تعمیر نیاز دارد. به همین دلیل است که اغلب مردم اقدام به تغییر دکوراسیون سنتی به مدرن می‌کنند. منازل سنتی معمولا دارای لوسترهای بزرگ عمودی، دکورها و لوازم چوبی منبت کاری شده، سقف کوتاه، اتاق‌های تودرتو و متعدد و… هستند. اما منازل مدرن بسیاری از این ویژگی‌ها را حذف یا کم‌ رنگ کرده و در زمان و انرژی صرفه جویی خوبی به ارمغان می‌آرود. به علاوه دکوراسیون مدرن داخلی جلوه‌ای زیباتر در اختیار ساکنین قرار می‌دهد.

در ادامه چند روش برای تغییر دکوراسیون سنتی به مدرن معرفی شده است.

۱. خلوت کردن فضا

یکی از مهم‌ترین نکات دکوراسیون امروزی و مدرن فضای خالی و باز بیشتر است. بهتر است لوازم اضافی حذف شده و تا حد امکان آن‌ها را در قفسه‌های دیواری یا اتاق‌ها جای داد. فضای باز بیشتر مدرنیته دکوراسیون فضا را برجسته‌تر می‌کند.

اتاق نشیمن هر چقدر بزرگ و دل‌بازتر باشد، به دکوراسیون امروزی و مدرن نزدیک‌تر است. بنابراین مبلمان و لوازم اضافی را از نشمین حذف کنید و تا حد ممکن از رنگ‌ها و لوازم دکوری به‌روز برای تزیین آن استفاده کنید. لوستر و لامپ‌های عمودی را با لامپ‌های مخفی جایگزین کنید تا دکوراسیون اتاق نشمین به‌روز شود.

۲. دیوارهای ساده

در گذشته استفاه از کاغذ دیواری یا تابلوهای بزرگ بسیار مرسوم بود. اما امروزه دیوارهای ساده با رنگی یک دست بیشتر مطلوب است. کاغذ دیواری‌های قدیمی را از دیوارها کنده و تابلوها و‌ تزئینات کمتری به دیوارها نصب کنید. هر چقدر رنگ دیوارها یک دست و ملایم‌تر بوده و خلوت‌تر باشد بهتر است.

دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون مدرن و ساده

۳. تغییر پنجره‌ها

پنجره‌های قدیمی یکی از مهم‌ترین عوامل هدر رفت انرژی هستند. با جایگزین کردن پنجره‌های به‌روز و دوجداره با پنجرهای قاب آلومینیمی و قدیمی علاوه‌بر صرفه جویی چشم‌گیر در انرژی، ظاهر منزل را به دکوراسیون مدرن نزدیک کرد. همچنین پنجره‌های بزرگ‌تر برای دکوراسیون امروزی مناسب‌تر هستند.

۴. تغییر پرده‌ها

یکی از المان‌های دکوراسیون سنتی پرده‌های بزرگ و سنگین است. بنابراین ترجیحا چنین پرده‌هایی با پرده‌های سبک و ساده‌تر جایگزین شود. از طرفی می‌توان به کل پرده را حذف کرد. در این حالت شیشه‌ها مات شده و دیگر نیازی به استفاده از پرده نیست.

۵. تغییر منابع روشنایی

جایگزینی لوسترهای بزرگ و حجیم با منابع روشنایی مخفی یا انتزاعی یکی از موارد مهمی است که به تغییر دکوراسیون از سنتی به مدرن کمک می‌کند. به‌علاوه مقدار سالیانه مصرف انرژی را نیز به اندازه قابل توجهی کاهش دهد.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

 

دکوراسیون منزل ایرانی ساده و شیک

۶. تغییر لوازم قدیمی

در خانه‌های سنتی لوازمی مانند فرش‌، قفسه‌، مبلمان و… قدیمی به وفور به چشم می‌خورد. بهتر است چنین لوازمی را با لوازم جدید و مدرن‌تر جایگزین کرده و در چیدمان آن‌ها نیز تغییرات لازم را اعمال نمود.

۷. به‌روز کردن کفپوش

کفپوش‌های قدیمی را با کفپوشی جدید جایگزین کنید. رنگ کفپوش بهتر است چوبی طبیعی یا هماهنگ با مبلمان باشد. همچنین در صورت امکان کفپوش تمام خانه یک دست و از یک نوع باشد. در این صورت اتاق‌ها، آشپزخانه و پذیرایی یکپارچه و زیباتر به نظر می‌رسد.

 ۸. سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی خانه‌های مدرن معمولا دکوراسیون ویژه‌ای دارد. از سنگ‌ها و کاشی‌های زیبا گرفته تا دکوری‌ها و قفسه‌های لوکس، همگی المان‌های یک سرویس بهداشتی مدرن هستند. برای تغییر دکوراسیون سنتی به مدرن، رسیدگی به سرویس بهداشتی و آپدیت کردن لوازم آن فراموش نشود.

دکوراسیون منزل ایرانی ساده و شیک

 

دکوراسیون مدرن منزل ایرانی

9. توجه به جزئیات

جزئیاتی مانند کلید و پریزها، دستگیره‌ها و… هم بسیار مهم هستند. بهتر است چنین جزئیاتی را هم در لیست کارهایی که باید انجام شود قرار دهید. چرا که تغییر دکوراسیون سنتی خانه به مدرن، بدون تغییر و به‌روز کردن این جزئیات کامل نیست.

10. تغییر رنگ

رنگ‌ها یکی از المان‌های مهم در دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود. خانه‌های سنتی معمولا پالتی خنثی داشته و رنگ‌های شیری بیشتر به چشم می‌خورد. اما در دکوراسیون مدرن داخلی رنگ فرش‌ها، مبلمان، لوازم و… معمولا ملایم‌ بوده و بستگی بسیاری به سایر لوازم منزل دارد.

دکوراسیون مدرن خانه

 

دکوراسیون مدرن با رنگ تیره

11. تغییر کاشی‌ها

کاشی‌های مدرن معمولا طرح‌دار بوده و نقش‌های رنگ‌دار ندارند و پس از نصب طرح‌های زیبا و چشم نواز در فضای مورد نظر ایجاد می‌کنند. می‌توانید برای مثال کاشی‌های آشپزخانه و سطوح پشت کابینت‌ها یا دیوارهای سرویس بهداشتی را تغییر داده و کاشی‌های مدرن‌تری جایگزین کنید.

12. استفاده از فرش مناسب برای سبک مدرن

یکی از مهمترین وسایل داخل منزل که باید با سبک دکوراسیون هماهنگ باشد، فرش است. اغلب فرش‌های دستبافت مانند فرش تبریز، فرش کاشان و انواع گلیم دستبافت مناسب سبک‌های سنتی، مدرن و بوهمین هستند. اما برای سبک مدرن نیز فرش‌هایی با طرح‌های جدید و به‌روز به بازار عرضه شده‌اند که از آن جمله می‌توان به فرش وینتیج، گلیم فرش مراکشی، گلیم دکوراتیو و فرش چهل تکه با طرح مدرن اشاره کرد. بنابراین انتخاب فرش برای دکوراسیون مدرن سخت نیست و فقط کافی است رنگ و مدل دلخواه را انتخاب کنید. با این وجود اگر طرح و رنگ یا ابعاد موردنظرتان را پیدا نکردید، می‌توانید طرح و نقشه موردنظرتان را به گروه کره کارپت بدهید تا آنها فرش مناسب منزل شما را آماده کنند؛ تولید فرش با طرح و رنگ دلخواه مشتری یکی از محبوب‌ترین خدمات این گروه است.

در این مطلب در مورد دکوراسیون مدرن منزل و انواع مدل‌های محبوب آن صحبت کردیم. همچنین روش‌های تغییر دکوراسیون سنتی به مدرن را نیز معرفی کردیم. امیدواریم از روش‌های معرفی شده بهره کافی ببرید. نظرات خود را درباره‌ی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن با ما و مخاطبان گره کارپت به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره دکوراسیون مدرن

ویژگی‌های دکوراسیون منزل مدرن چیست؟

دکوراسیون مدرن داخلی بر خلاف سبک سنتی بیشتر از رنگ‌های خنثی و تزئینات مینیمال در چیدمان خانه استفاده می‌شود که حس آرامش را ایجاد می‌کند.

تفاوت دکوراسیون سبک مدرن و سنتی در چیست؟

در دکوراسیون مدرن خانه به جای اینکه فقط از چوب برای ساخت صندلی و مبلمان استفاده شود از ترکیب چوب و شیشه و فلز و استیل برای ساخت وسایل استفاده می‌کنند.

آیا می‌توان سبک سنتی را به مدرن تبدیل کرد؟

بله با ایجاد تغییراتی در دکوراسیون سنتی مثل خلوت کردن فضای خانه، تغییر رنگ دیوارها، تغیر دادن کفپوش خانه، تغییر پرده‌ها و غیره به راحتی می‌توان دکوراسیون خانه را به سبک مدرن تغییر داد.

نظرات کاربران