دکوراسیون داخلی مدرن: ویژگی های دکوراسیون منزل مدرن و شیک

دکوراسیون داخلی مدرن: ویژگی های دکوراسیون منزل مدرن و شیک
0
دسته‌بندی نشده 0 0

اگر جزو افرادی هستید که تمایل دارید وسایل منزل‌تان به صورت ساده چیده شود یا برخی از فضاهای منزل خالی باشد، دکوراسیون داخلی مدرن گزینه مناسبی برای شماست. چون این دکوراسیون سبک ساده‌ای دارد و هر کسی را به خود جذب می‌کند. اگر نمی‌دانید برای دکوراسیون مدرن منزل خود از کجا شروع کنید یا می‌خواهید با مدل‌های مختلف دکوراسیون مدرن آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی های دکوراسیون داخلی مدرن چیست؟

همانطور که گفتیم سبک مدرن ساده و دلنشین است، برای همین بسیاری از افراد عاشق این مدل دکوراسیون داخلی هستند. اگر تمایل به استفاده از این سبک برای منزل‌تان دارید به ویژگی‌های زیر حتما دقت کنید:

  • بهتر است بدانید که سبک مدرن خطوط مستقیم و منظم و اشکال ساده را شامل می‌شود.
  • رنگ‌های مورد استفاده در این دکوراسیون شامل سفید، قهوه‌ای، طوسی، بژ و رنگ‌های خنثی است.
  • از وسایل تزیینی زیاد در دکوراسیون مدرن به هیچ وجه استفاده نمی‌شود، مگر آنکه خیلی تجملی نباشند.
  • در این مدل دکوراسیون بیشتر از اشکال هندسی ساده مانند مربع یا مستطیل استفاده می‌شود.
  • در این سبک از دکوراسیون منزل از پارکت‌های چوبی یا سرامیک‌های ساده استفاده می‌کنند.
  • برای دکوراسیون داخلی به‌روز و جدید، از نورپرداری‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنند. معمولا لامپ‌های هالوژن در این نوع دکوراسیون بیشتر به چشم می‌خورد.
  • در چیدمان مدرن اغلب از مبل‌هایی با طرح ال یا نیم دایره استفاده می‌کنند، تا فضاهای خالی بیشتری در منزل ایجاد شود.
  • استفاده از پنجره‌های بزرگ برای آشپزخانه و نشیمن، جزو ویژگی‌های بسیار مهم سبک مدرن به شمار می‌رود.
  • استفاده از تابلو و لوسترهای شیک با طراحی ساده هم در دکوراسیون داخلی مدرن زیاد به چشم می‌خورد.
  • در این نوع دکوراسیون برای اینکه فضای داخلی نشیمن باز باشد، اغلب از تلویزیون‌های دیواری استفاده می‌کنند.
دکوراسیون داخلی مدرن ایرانی
دکوراسیون داخلی مدرن

در نهایت توصیه می‌کنیم در دکوراسیون داخلی مدرن، بیشتر از وسایل ساده استفاده کنید. روی کابینت‌های آشپزخانه را با وسایل اضافی پر نکنید و تا جای ممکن فضای خالی زیادی را در محیط نشیمن و ناهارخوری ایجاد کنید.

تفاوت دکوراسیون داخلی سنتی و مدرن

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که تفاوت دکوراسیون داخلی مدرن ایرانی (ایرانیزه شده دکوراسیون داخلی مدرن) با سنتی چیست؟ همانطور که گفتیم در سبک مدرن بیشتر از وسایل ساده و رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود؛ اما در دکوراسیون سنتی، بیشتر وسایل سنتی و تجملی به چشم می‌خورد. برخی از دیگر تفاوت‌های دکوراسیون مدرن و سنتی عبارتند از:

  • معماری داخلی در هر کدام از این دو سبک متفاوت است؛ برای مثال در دکوراسیون سنتی از اشکال منحنی استفاده می‌شود اما در دکوراسیون مدرن، اشکال هندسی و مکعبی به چشم می‌خورد.
  • در دکوراسیون سنتی بیشتر از رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای استفاده می‌شود؛ اما در سبک مدرن رنگ‌های سفید یا طوسی به چشم می‌خورد.
  • استفاده از چوب در آشپزخانه نشان دهنده دکوراسیون سنتی است، اما در سبک مدرن برای آشپزخانه از سرامیک‌های سنتی استفاده می‌شود.
  • در سبک مدرن فضاهای خالی نفش پررنگی دارند، اما در دکوراسیون سنتی فضاهای خالی جایی ندارند.
  • در دکوراسیون داخلی مدرن از متریال و عناصر طبیعی مانند چوب استفاده می‌شود؛ اما در دکوراسیون سنتی، استفاده از عناصر طبیعی در منزل خیلی اهمیت ندارد و بیشتر تجملاتی و شیک بودن وسایل اهمیت دارد.

در نهایت بد نیست بدانید که تلفیق دکوراسیون داخلی سنتی و مدرن بسیار جذاب است، چون فضای شیک‌تری در داخل منزل ایجاد می‌کند. این سبک تلفیقی در کشورمان طرفداران بسیاری دارد زیرا هم رنگ و بوی سنتی دارد و هم حال و هوای مدرن را به خانه می‌آورد.

دکوراسیون داخلی مدرن ایرانی
دکوراسیون منزل مدرن و شیک

عناصر دکوراسیون سبک مدرن منزل

نورپردازی مناسب جزو مهمترین عناصر سبک مدرن به شمار می‌رود. برای مثال استفاده از لامپ‌های هالوژن در سقف، نورپردازی متفاوت در فضای نشیمن و اتاق خواب در دکوراسیون مدرن بسیار اهمیت دارد.

تعادل از دیگر عناصر مهم در دکوراسیون مدرن محسوب می‌شود. برای مثال چیدمان یک‌دست وسایل منزل در فضای نشیمن و اتاق خواب، تعادل خوبی در محیط منزل ایجاد می‌کند. انتخاب رنگ مناسب هم جزو عناصر داخلی منزل محسوب می‌شود. استفاده از رنگ‌های مناسب خنثی و یک‌دست سبک منزل را مدرن و به‌روز نشان می‌دهد.

انتخاب مبلمان مناسب در سبک مدرن، از دیگر عناصر مهم است؛ مبلمان را باید شاده و در عین حال شیک انتخاب کنید. مبل‌هاب استیل با طرح‌های کلاسیک برای این سبک مناسب نیستند. همچنین مبلمان نباید هیچ‌گونه طرح اضافه‌ای داشته باشد.

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم از الگوهای مشابه در فضای نشیمن و آشپزخانه یا اتاق خواب استفاده کنید، تا محیط منزل به طور یکپارچه شود و انسجام آنها حفظ گردد.

دکوراسیون منزل مدرن و شیک
طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

مدل‌های دکوراسیون منزل مدرن و شیک

چیدمان سبک مدرن مدل‌های مختلفی دارد که هر از دیگری متفاوت است و اغلب از هر مدل برای بخشی از منزل استفاده می‌شود. برای مثال ممکن است از مدل‌های اروپایی مدرن برای فضای نشیمن و اتاق خواب استفاده شود، در این مدل نیز بیشتر از رنگ‌های خنثی و روشن استفاده می‌شود. در این سبک اغلب از فرش‌ها و گلیم‌هایی که تعداد رنگ کمی دارند مانند گلیم دکوراتیو، فرش وینتیج و فرش مراکشی استفاده می‌شود تا با دیگر عناصر سبک مدرن هماهنگ باشد. در بعضی از مدل‌های دکوراسیون منزل مدرن از فرش‌های سنتی در فضای نشیمن استفاده می‌کنند، این مدل‌ها تلفیقی از دکوراسیون سنتی و مدرن هستند، این سبک برای ما ایرانیان بسیار جذابیت دارد.

مدل‌های دکوراسیون منزل زیادی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها با توجه به علاقه و سلیقه خودتان یکی را انتخاب کنید، اما رعایت کردن اصول رنگ در منزل، رعایت کردن نورپردازی در محیط و ایجاد تعادل از موارد مهمی است که در دکوراسیون منزل مدرن و شیک باید توجه کنید. در ادامه چند مدل از این سبک دکوراسیون را مشاهده می‌کنید.

1- دکوراسیون مدرن نشیمن با تم روشن

دکوراسیون مدرن داخلی
دکوراسیون مدرن خانه

2- دکوراسیون مدرن نشیمن با تم تیره

دکوراسیون منزل مدرن
دکوراسیون مدرن با رنگ تیره

3- دکوراسیون سبک مدرن آشپزخانه

طراحی داخلی مدرن
دکوراسیون داخلی مدرن ایرانی

4- دکور سبک مدرن آشپزخانه

سبک مدرن آشپزخانه
سبک چیدمان مدرن آشپزخانه

5- دکوراسیون سبک مدرن اتاق خواب با تم تیره

دکور مدرن
سبک مدرن اتاق خواب

6- دکوراسیون سبک مدرن اتاق خواب با تم روشن (در این مدل می‌توانید از فرش وینتیج نیز استفاده کنید)

سبک مدرن اتاق
دکوراسیون اتاق خواب مدرن

7- دکوراسیون سرویس بهداشتی به سبک مدرن

دکور مدرن سوریس بهداشتی
دکوراسیون مدرن سرویس بهداشتی

8- دکوراسیون حمام به سبک مدرن

چیدمان مدرن حمام
سبک مدرن در سرویس بهداشتی

دکوراسیون مدرن برای سالن

سالن و پذیرایی جزو قسمت‌های مهم یک منزل به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید از سبک مدرن برای سالن نشیمن منزل خود انجام دهید، حتما به موارد زیر توجه کنید:

  • از یک فرش کوچک با تم مناسب در نقطه کانونی سالن استفاده کنید. اگر فرش سالن نشیمن به صورت سه بعدی باشد فضا را جذاب‌تر می‌شود؛ البته در سبک تلفیقی (تلفیق سبک‌های مدرن و سنتی) می‌توانید از گلیم دکوراتیو و گبه هم استفاده کنید.
  • وسایلی که در سالن استفاده می‌کنید حتما با رنگ دیوارها هارمونی داشته باشد، هماهنگی بین وسایل و فضای داخلی سالن در دکوراسیون مدرن بسیار تاثیرگذار است.
  • قرار دادن مبلمان و تلویزیون در نقطه کانونی سالن فضای خالی بیشتری را در خانه ایجاد می‌کند. همچنین افرادی که روی مبل‌ها می‌نشینند، دید خوبی به تمام نقاط منزل پیدا می‌کنند.
  • حتما از تلویزیون‎‌های دیواری استفاده کنید، تا فضای سالن بزرگ‌تر نشان داده شود.
دکوراسیون داخلی مدرن ایرانی
دكوراسيون مدرن منزل با گلیم دکوراتیو
  • نورپردازی در دکوراسیون مدرن سالن بسیار اهمیت دارد. شما می‌توانید از لوسترهای کلاسیک و آویزی، آباژورها یا لامپ‌های هالوژن سقفی برای فضای سالن منزل‌تان استفاده کنید. به یاد داشته باشید که 
  • لوسترهای کلاسیک برای سالنی با چیدمان مدرن مناسب نیستند.
  • تزیین دیوار سالن و نشیمن از دیگر موارد مهم برای دکوراسیون مدرن سالن به شمار می‌رود. برای مثال می‌توانید از کاغذ دیواری‌های سه بعدی، تابلوهای هنری و… برای دیوار سالن استفاده کنید. البته تعداد این تابلوها باید کم باشند تا سادگی سبک مدرن حفظ شود.
  • استفاده از گل و گیاه در گوشه سالن هم نقش بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی مدرن ایرانی دارد. شما می‌توانید از گلدان‌های پایه بلند با گل سانسوریا در گوشه سالن خود استفاده کنید.
  • استفاده از شومینه و کتابخانه‌های چوبی در نقطه کانونی سالن هم از دیگر عوامل مهم در دکوراسیون مدرن سالن محسوب می‌شود. شما می‌توانید از شومینه‌های سنگی یا گازی در نقطه کانونی سالن استفاده کنید. کنار شومینه هم کتابخانه‌ای با قفسه‌های چوبی قرار دهید. حتی می‌توانید صندلی راحتی کنار کتابخانه قرار دهید، تا فضایی مناسب برای کتاب خواندن هم داشته باشید.
  • برای چیدمان مبلمان خود از طرح‌های ال استفاده کنید. استفاده از طرح‌های ال در دکوراسیون مدرن اهمیت ویژه‌ای دارد.
  • استفاده از پنجره‌های بزرگ هم در دکوراسیون مدرن برای سالن منزل اهمیت دارد.

در نهایت توصیه می‌کنیم فضای سالن را با وسایل‌های تزیینی و تجملی خیلی شلوغ نکنید. شما می‌توانید از وسایل‌های کلاسیک ساده برای تزیین فضای سالن استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی مدرن
دكوراسيون مدرن منزل

سبک مدرن برای آشپزخانه

بعد از فضای سالن، آشپزخانه قلب منزل محسوب می‌شود که باید دکوراسیون بسیار خوبی داشته باشد. اگر می‌خواهید دکوراسیون مدرن برای آشپزخانه منزل خود داشته باشید، به نکات زیر حتما توجه کنید:

  • کفپوش و دیوارهای آشپزخانه جزو عوامل مهم برای دکوراسیون مدرن محسوب می‌شوند. شما می‌توانید از کفپوش‌های چوبی برای زمین و سرامیک‌های سنگی برای دیوار آشپزخانه استفاده کنید.
  • برای اینکه آشپزخانه منزل شما سبک مدرن داشته باشد، استفاده از کابینت‌های ام‌دی‌اف و هایگلاس با پیشخوان سنگ مناسب است. کابینت جزیره‌ای نیز ایده مناسبی برای دکوراسیون آشپزخانه به سبک مدرن است.
  • استفاده از رنگ‌های خنثی و وسایل استیل در دکوراسیون مدرن آشپزخانه اهمیت بسیار بالایی دارد.
  • از لامپ‌های هالوژن و لوسترهای آویزی مدرن برای نورپردازی آشپرخانه استفاده کنید.
  • برای پنجره‌های آشپزخانه حتما از پرده‌های نازک با رنگ روشن استفاده کنید، تا نور به خوبی وارد فضای آشپزخانه شود.
  • در آشپزخانه مدرن، گذاشتن وسایل سنتی معنایی ندارد. برای مثال به جای استفاده از سماور از چای‌ساز استفاده کنید.
  • برای کف آشپزخانه خود از فرش‌هایی با طرح مدرن و فانتزی استفاده کنید. اگر دکوراسیون سنتی هم دوست دارید، می‌توانید از گلیم‌های سنتی برای فضای آشپزخانه خود استفاده کنید، تا تلفیقی از دکوراسیون داخلی سنتی و مدرن را داشته باشید. البته می‌توانید کف آشپزخانه را فرش پهن نکنید و تنها یک گلیم یا گبه کوچک برای کنار ظرفشویی استفاده کنید.

در نهایت توصیه می‌کنیم در گوشه‌های آشپزخانه از گل و گیاه استفاده کنید. اگر کابینت جزیره‌ای هم در آشپزخانه ندارید، حتما از ناهارخوری مدرن با صندلی‌های چوبی یا راحتی استفاده کنید.

دکوراسیون منزل مدرن و شیک
دكوراسيون مدرن منزل

دکوراسیون مدرن برای اتاق خواب

اتاق خواب قسمت مهمی از منزل محسوب می‌شود. بنابراین دکوراسیون مدرن برای اتاق خواب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای دکوراسیون مدرن اتاق خواب حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • برای اتاق خواب، استفاده از تخت خواب‌های طبی و مدرن گزینه خوبی هستند. چون تخت خواب‌های طبی برای بدن ضرر ندارند.
  • استفاده از رنگ‌های روشن و سفید در اتاق خواب اهمیت بالایی در دکوراسیون مدرن دارد. همچنین رنگ سفید، خستگی شما را در طول روز کاهش می‌دهد.
  • برای کف اتاق خواب خود، می‌توانید از پارکت‌های چوبی استفاده کنید. پارکت و کف پوش‌های چوبی در دکوراسیون مدرن خیلی دیده می‎‌شود.
  • اگر اتاق خواب شما کوچک است؛ انتخاب وسایل کوچک و ساده گزینه مناسبی هستند؛ اما اگر اتاق خواب دلبازی دارید، می‌توانید از مبلمان‌های کوچک هم کنار تخت خود استفاده کنید.
  • نورپردازی و استفاده از پرده‌های با رنگ روشن هم در دکوراسیون مدرن اتاق خواب از اهمیت بالایی برخوردار است.

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم گوشه اتاق خواب خود را با گلدان‌های پایه بلند پر کنید، تا فضای اتاق خواب انرژی مثبتی داشته باشد. به‌علاوه در صورت تمایل می‌توانید از گلیم و گبه با ابعاد کوچک هم به عنوان دیوارکوب در اتاق خواب استفاده کنید.

دكوراسيون مدرن منزل
دکوراسیون منزل مدرن و شیک

دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام به سبک مدرن

اگر سبک مدرن را دوست دارید پس این سبک را برای تمام بخش‌های منزل باید استفاده کنید تا در نهایت منزلی با سبک مدرن داشته باشید. برای دکوراسیون مدرن سرویس بهداشتی و حمام به نکات زیر حتما توجه کنید:

  • استفاده از کاشی‌ها و سرامیک‌های ساده که چیدمان طرح‌داری دارند مانند سرامیک‌های چند ضلعی در دکوراسیون سرویس بهداشتی به سبک مدرن اهمیت بالایی دارد.
  • استفاده از روشویی‌هایی سبک مدرن را فراموش نکنید. امروزه طرح‌های بسیار زیادی از روشویی با طرح مدرن در بازار موجود است.
  • ترکیب رنگ‌های قرمز و سفید، آبی و سفید جلوه زیبایی به فضای سرویس بهداشتی و حمام می‌دهد. همچنین رنگ‌های روشن، فضای سرویس بهداشتی را مدرن و بزرگ‌تر نشان می‌دهند.
  • قرار دادن آینه ساده و شلف روی دیوار، در مدرن بودن سرویس بهداشتی تاثیر به سزایی دارد.
  • لامپ‌های آویزی یا گل و گیاه هم معمولا در دکوراسیون مدرن سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.

در نهایت برای داشتن سبک مدرن در سرویس بهداشتی می‌توانید از وسایل تزییمی کوچک روی روشویی یا گل‌های تزیینی کنار سرویس بهداشتی استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی مدرن ایرانی
دکوراسیون داخلی مدرن

سوالات متداول در مورد دکوراسیون داخلی مدرن

مهم‌ترین عوامل در دکوراسیون داخلی مدرن چیست؟

مهم‌ترین عوامل در دکوراسیون منزل به سبک مدرن شامل نورپردازی مناسب، ایجاد تعادل در بین وسایل و طراحی، رنگ‌های روشن و خنثی، استفاده از وسایل ساده، استفاده از متریال خام و طبیعی و… است.

وسایل مورد استفاده در دکوراسیون مدرن به چه صورت است؟

برای انتخاب وسایل مدرن، سلیقه شخصی خودتان مهم است؛ اما بد نیست بدانید که در سبک مدرن از وسایل ساده بدون طرح با رنگ‌های روشن و خنثی استفاده می‌شود.

آیا می‌توان از وسایل‌های تجملی در دکوراسیون منزل مدرن و شیک استفاده کرد؟

در دکوراسیون مدرن وسایل‌های تجملی و بزرگ استفاده نمی‌شود، اما شما می‌توانید از وسایلی همچون مجسمه‌های شیک، تابلوهای هنری و اکسسوری‌های تزیینی استفاده کنید.

اکنون که در مورد دکوراسیون داخلی مدرن ایرانی می‌دانید، معطل نکنید و محیط منزل خود را برای دکوراسیون مدرن آماده کنید. اگر تجربه استفاده از دکوراسیون مدرن منزل را هم داشته‌اید؛ لطفا نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان گره کارپت در میان بگذارید.

نظرات کاربران