قالی بافی در منزل

قالی بافی در منزل
0
تولید و بافت فرش 0 0

آیا قالی بافی در منزل یا آپارتمان شدنی است یا خیر؟ اگر شما هم قصد دارید در آپارتمان و یا منزل خود قالی بافی کنید و نگران این موضوع هستید که مبادا برای همسایگان خود با قالی بافی مزاحمت ایجاد کنید، به شما پیشنهاد میکنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید!

قالی بافی در آپارتمان

قالی بافی جزء آن دسته از هنرها و شغل هایی است که در منزل میتوانید انجام دهید و مناسب برای علاقه مندانی است که شرایط کار در خارج از خانه را ندارند و یا دوست دارند به هر دلیلی قالی بافی در منزل را تجربه کنند.

اما مهمترین دغدغه هر هنرجویی برای قالی بافی در منزل این است که مزاحمتی برای همسایه ها ایجاد نکند؛ زیرا بیشتر خانه ها آپارتمانی هستند و با کوچکترین حرکتی صدا ایجاد می شود و اگر دیوار ها عایق مناسبی نداشته باشند باعث انتقال صدا به سایر واحدهای می شود.

اگر فیلم های قالی بافی را در تلویزیون و یا جایی دیده باشیم میدانیم قالی بافی همراه با صدای دفه زدن است که به صورت کوبش انجام می شود. بعد از هر رج باید عمل دفه زنی انجام شود و بر فرض مثال شما اگر روزی بخواهید 10 رج قالی بافی کنید برای هر رج بافت باید یکبار پودکشی ضخیم و یکبار پودکشی نازک را انجام دهید که برای هر دو عمل نیاز به دفه زنی است.

به عبارتی هر چند دقیقه و یا ساعت و تا اخر روز کاری 20 بار دفه شما به صدا در می آیید و اگر این صدا به واحدهای دیگر ساختمان منتقل شود میتواند برای همسایگان شما سرسام آورم باشد و صدای دفه مانند این است که به دیوار میخ بکوبید و همسایه ها از شما شاکی شده و از مزاحمت ایجاد شده شکایت میکنند.

مقاله قالی بافی در منزل - نمونه دار قالی بافی

اما ویدئوهایی که شما در تلویزیون و یا مستند قالی بافی دیده اید برای دارقالی های بزرگ با دفه های بزرگ در اندازه های فرش های 6 متری و 12 متری است.

در نتیجه به شما پیشنهاد میکنیم که اگر قصد دارید قالی بافی در منزل را با قالی هایی در ابعاد 6 متری و 12 متری تجربه کنید، قطعا آپارتمان گزینه مناسبی برای بافت نیست و شما باید در یک منزل ویلایی و یا در یک کارگاه قالی بافی اینکار را انجام دهید.

اما اگر قصد بافت یک تابلو فرش تا انداز یک متر را دارید با خیال راحت ابزار و وسایل قالی بافی را خرید کنید و با خیال راحت قالی بافی در منزل و آپارتمان خود را انجام دهید.

آیا تابلو فرش را میتوان در آپارتمان بافت؟

جواب این سوال بله است.

شما اگر قصد بافت یک تابلو فرش را دارید، به راحتی میتوانید نخ و نقشه و ابزار لازم را تهیه و شروع به بافت کنید.

امروزه مانند قدیم نیست که دارهای قالی بصورت چوبی باشد و با هربار دفه زدن صدای دفه در داخل دار بپیچید و صدا را چند برابر کند و انتقال دهد.

دارقالی های موجود الان از جنس آهن بوده  و با دفه زدن صدای زیادی را تولید نمی کنند و همچنین به دلیل کوچک بودن دارقالی و همچنین دفه های کوچک، صدای زیادی تولید نمی شود و در نتیجه با قالی بافی تابلو فرش در منزل هیچ مزاحمتی برای همسایگان ایجاد نمی کنید.

قالی بافی در منزل - قالی بافی در آپارتمان

همچنین به دلیل کوچک بودن و قابل جابجایی بودن دار قالی میتوانید دار قالی را به دیواری از خانه تکیه دهید که رو به اتاق دیگرتان باشد و به دیواری که با همسایه شما مشترک است تکیه ندهید.

راهکارهای کاهش صدای دفه زدن چیست؟

اگر میخواهید همان صدای بسیار کم دفه زنی حین قالی بافی در منزل هم منتقل نشود، راهکارهایی وجود دارد که در زیر به آن اشاره میکنیم.

اولین راهکار این است که به دیوار مشترک با هم واحدی خود دار قالی را تکیه ندهید و در کنار یکی از دیوارهای اتاق خود بگذارید و شروع به قالی بافی کنید.

راهکار بعدی استقاده از پتو است! بله شما به راحتی میتوانید یک پتو را چند لایه کنید و در زیر دار قالی قرار دهید تا صدای دفه زنی کاهش پیدا کند و صدایی به واحد پایین منتقل نشود. پتو به دلیل داشتن پرز، عایق مناسبی برای کاهش صدا است و با این کار صدا دفه زدن را به حداقل می رسانید و مزاحمتی برای همسایه پایینی ایجاد نمی کنید.

قالی بافی در منزل

راهکار سوم برای کسانی است که مجبورند دار قالی را به دیواری که با همسایه مشترک است تکیه دهند. برای جلوگیری از ایجاد صدا برای واحد کنار میتوانید دوباره از پتو و یا پارچه استفاده کنید و دو تا گوشه دار قالی را با پتو و یا پارچه پوشش دهید و به کاهش صدا کمک کنید تا صدایی به واحد کناری منتقل نشود و هم شما با خیال راحت قالی بافی کنید در آپارتمان، و هم مزاحمتی برای همسایه ها ایجاد نشود.

نظرات کاربران