چرا فرش وینتیج ؟

چرا فرش وینتیج ؟
0
راهنمای خرید 0 0

اصلاً وینتیج چیست و چرا باید با آن آشنا شویم ؟
گاهی اوقات ممکن است انتخاب یکی از دو سبک دکوراسیون مدرن و یا سنتی کار مشکلی به نظر برسد چرا که ممکن است از هر دو سبک به عنصری خاص علاقه داشته باشیم. به همین خاطر شاید سعی کنیم که سبک دکوراسیون منزل خود را تلفیقی از هر دو سبک قرار دهیم تا جای خالی هیچ یک از دو سبک در خانه مان احساس نخواهد شد. علاوه بر آن ظاهر نهایی خانه همانی خواهد شد که ما می خواهیم، به همین دلیل شروع می کنیم به جستجو و پیدا کردن عناصر و اکسسوری هایی که نشانی از هر دو سبک را در خود داشته باشند.

از جمله وسایل پر کاربرد موجود در خانه که دارای چنین ویژگی‌ است، فرش می باشد؛ البته نه هر فرشی! بلکه فقط مدل خاصی از آن، اگر به دنبال چنین فرشی می گردید، فرش مورد نظر همان فرش های دستبافت وینتیج یا وینتج است که قصد داریم در این مقاله شما را با آن آشنا کنیم.

آشنایی با مفهوم فرش های وینتیج

قبل از هر چیز لازم است که ابتدا به خوبی با مفهوم فرش وینتیج آشنا شوید. به عبارت دیگر بدانیم وینتیج به چه نوع فرش هایی گفته می شود و دارای چه مشخصه هایی است که آن را از سایر فرش ها متمایز می کند؟ در راستای پاسخ به این قبیل سوالات باید بگوییم که فرش وینتیج به فرشی گفته می شود که در ظاهر قدیمی یا حتی عتیقه به نظر می رسد اما در واقع اصلا اینطور نیست! به بیان واضح تر اینگونه فرش ها به خاطر اقدامات خاصی که بر روی آنها اعمال می شود، قدیمی و گاها عتیقه به نظر می رسند.

استفاده از فرش های وینتیج در دکوراسیون

فرش های وینتیج

از آنجایی که امروزه تمامی خانه ها به صورت آپارتمان های مدرن ساخته می شوند، بد نیست که با ایجاد یک پارادوکس، نمای جالبی را از دکوراسیون منزلتان به نمایش بگذارید. چنین کاری تنها به لطف اکسسوری های قدیمی و به اصطلاح وینتیج امکان پذیر خواهد بود. بنابراین با استفاده از فرش های وینتیج می توانید ظاهر جالب و در عین حال زیبایی را خلق کنید.

به همین دلیل هم با استفاده از شیوه هایی فرش ها را کهنه می کنند زیرا فرش جزء آن دسته از لوازمی است که هرچه کهنه تر به نظر برسد، زیباتر و با ارزش تر جلوه می کند. اما از آنجایی که خرید فرش های دستباف کهنه و عتیقه در این روزها کار هر کسی نیست، با استفاده از شیوه هایی اقدام به چنین کاری می کنند. چنین شیوه ای در واقع دو حسن دارد. یکی اینکه پارادوکس مورد نظر در خانه ایجاد می شود و دیگری اینکه با پرداخت مبلغی مناسب به آنچه که تمایل دارید، خواهید رسید.

فرش وینتیج ( وینتج ، vintage یا کهنه نما ) دستبافت گره کارپت
فرش وینتیج دستبافت گره کارپت

چگونگی تولید فرش وینتیج

برای آنکه فرشی کهنه به نظر برسد، باید اقداماتی بر روی آن صورت پذیرد. از جمله راه های پرکاربرد در این زمینه استفاده از هیپو کلریت سدیم می باشد. از طریق این روش رنگ و درخشندگی فرش تازه بافته شده از بین می رود. به گونه ای که انگار سال های نسبتا زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین شستشوی فرش با خاکستر، آب و چوبک روش دیگری است که در این راستا مورد استفاده قرار می گیرد.

در صورتی که به هیچ یک از روش های فوق علاقه نداشته باشید، می توانید فرش مورد نظرتان را در معرض رفت و آمد و تابش مستقیم آفتاب قرار دهید. البته برای اینکه از چنین روشی نتیجه بگیرید، باید مدت زمان زیادی را به انتظار بنشینید.

صادرات فرش وینتیج

لازم است بدانید که فرش های وینتیج طرفداران بسیاری دارند در نتیجه همواره با استقبال خوبی مواجه می شوند زیرا همانطور که گفته شد استفاده از فرش کهنه ای که در ظاهر عتیقه به نظر می رسد، جلوه خاصی را در دکوراسیون خانه های مدرن و امروزی ایجاد می کند. حال در این میان بد نیست بدانید که تنها ایرانی ها به اینگونه فرش ها علاقه ندارند. بلکه سایر افراد در دیگر کشورها نیز تمایل زیادی به استفاده از اینگونه فرش ها دارند. در نتیجه فرش وینتیج نیز مانند بسیاری دیگر از نمونه فرش های دیگر به کشورهای خارجی صادر می شود. لازم به ذکر است که صادرات هرگونه وسایل کهنه در مقایسه با وسایل نو دارای هزینه به مراتب کمتری است.

نظرات کاربران